Dagens i-lands problem

Livet är himla komplicerat ibland. Vad ska man prioritera? Egentligen borde man göra en massa olika saker, men ibland så vill man ju göra något helt annat.

Jag känner att min taktik att bara göra sånt som jag måste göra, och annars göra saker som jag känner för att göra, för tillfället liksom, att den taktiken inte riktigt håller längre. Att nu måste jag banne mig göra lite mer! Anstränga mig lite mer.

Problemet: Jag vill inte plugga mer till skolan, jag orkar inte anstränga mig för att skaffa ett jobb och så vidare...

Egentligen är det ju inte ett problem, för om det känns så jobbigt, så gör det inte då! Men jag vill så klart ha pengar, och bra betyg i skolan...

Allt blir plötsligt pannkaka, och allt suger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0