215446362

Jag hade funderat på att dedikera ett inlägg till Earth Hour, men så kom jag på att jag hatar sånt. Att man ska sitta och tycka att man är lite bättre bara för att man gör något sådant. Eller som att man har ett rosa band, som sitter på jackan för att folk ska se att man faktiskt gör något. Som: Hej, jag stöder bröstcancerforskning, vad gör du?

Jag gör hellre saker utan att folk ser. Bara för att jag anser att det är en bra sak. Jag ger hellre bort en hundralapp till bröstcancerforskning utan att få ett rosa band, än att ge tjugo kronor, eller vad det kostar för att stödja forskningen och få ett band som bevis för det.

Men nu är jag väl säkert orättvis.

Poängen är i alla fall, att så länge jag vet att det jag gjort något som kanske gör skillnad så spelar det väl ingen roll om hela världen vet det, eller inte. Jag gör det ju inte för att få något himla pris. Om jag släcker mina lampor så är det för miljön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0