De Sju Dödssynderna

Synderna och dess färger, och tydligen de djur som de representeras av...

* Högmod = violett och häst eller påfågel
* Girighet = gul och groda, varg eller räv
* Vällust = blå och ko, tjur, tupp eller get
* Avund = grön och hund eller get
* Frosseri = orange och gris
* Vrede = röd och björn eller varg
* Lättja = ljusblå och get eller åsna

Jag gör mig nog skyldig för alla dödssynder, men jag tror nog att avund är min största synd. Avundsjukan följer mig överallt och den kommer alltid plötsligt, och det är nog bland de starkaste känslorna jag får.

Det känns så hemskt, men det är ju sanningen. Jag blir avundsjuk på allt och alla. Och jag nöjer mig inte om jag har en sak, jag vill ha allt. Jag vill ha allt här i världen, och jag blir avunsjuk om någon har något som jag inte har.

Oftast känner jag inte avund så starkt egentligen, och oftast går det över på några sekunder. Men känslan av avund finns ändå där. Och den är lika riktig som alla andra känslor. Det är min dödssynd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0