Film

Jag prisar The Wrestler som om det vore bättre än allt annat i världen. Som om det är den bästa filmen i världen. På sätt och vis glorifierar jag den. Och jag hatar glorifiering. För det är ju trots allt bara en film. Även om det gör lite ont i mig att behöva skriva att den "bara är en film". Den inspirerar ju mig.

Men jag ska sluta prata om den. Låta den tala för sig själv. Dessutom säger ju en bild mer än tusen ord. Och då måste en lång serie bilder med tillhörande ord och musik säga allt.

För allt jag säger om filmen säger jag bara för att försöka få folk att förstå. Kanske har jag för höga tankar om filmen. Men det spelar ingen roll. Det är en film, och filmar tolkas olika av alla. Men det är väl det som är meningen också. Att vi alla kan se samma sak, men få helt olika upplevelser, tankar och känslor.

Det är därför jag älskar filmens värld. Drömmer mig dit. Gömmer mig där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0