The Wrestler

Oscarsgalan... Den händelse som jag ser fram emot varje år, det som jag älskar. Film.

Det finns ingenting som jag älskar som jag älskar filmens värld. För där är allting möjligt. Alla dessa vackra människor, i fina kläder, som säger de perfekta sakerna på de mest fantastiska ställena i världen. Alla roliga saker som de säger, de sorgliga saker de är med om. Hur man kan komma tillbaka till renässansen eller till en framtid med robotar.
 
Hur som helst så har filmvärlden Allt! Och inte nog med alla dessa saker som jag redan nämnt, så görs allting till ett perfekt soundtrack.

Om det gick skulle jag vilja flytta in i filmens värld. För allt är så mycket finare där, allt som händer blir på något sätt speciellt.

Så nu sitter jag här några timmar innan Oscarsgalan, och funderar på allt. Jag har som vanligt inte sett ens nära på alla filmer som nominerats. Men jag har sett några. En sak jag kan lova är att jag aldrig har blivit så inspirerad av en film som av The Wrestler, med Mickey Rourke i titelrollen. Jag lyssnar på låten the wrestler av Bruce Springsteen som spelas i filmen, och jag blir alldeles gråtfärdig. Som att någon tagit allt mitt hopp men att jag samtidigt som hela min kropp fylls av hopp.

Så om det är någonting jag rekommenderar, om det är en film jag tycker att ni ska se, så är det den.


Kommentarer
Postat av: alice

och den rollen hade de tänkt ge till nicholas cage..!

2009-03-01 @ 00:05:34
Postat av: Amelie

Ja, men tack gode gud för Darren Aronofsky, som såg till att Mickey Rourke fick rollen.



De vann i alla fall mig som besökare på det valet. Jag hade ju aldrig sett den om det var Cage i huvudrollen..

haha ;)

2009-03-01 @ 13:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0