Oscars

Denna gala har förlorat allt mitt förtroende...

Fast såklart så älskar jag ju den egentligen och jag kommer alltid att förlåta de jag älskar så...

Men att Sean Penn vann för sin tolkning av Harvey Milk krossade mitt hjärta. Han var bra, han kanske t o m var helt fantastisk. Och jag tvivlar inte på att han förtjänar en Oscar, men det var ju ändå Sean Penn som Harvey Milk.

Mickey Rourke i The Wrestler var helt enkelt Randy "The Ram" Robinson, och det han gjorde var otroligt bra! Och jag vet att han säkert var väldigt inspirerad av sitt eget liv, att det finns många likheter kanske, men likafullt var hans insats i filmen helt otrolig. Han Borde ha fått en Oscar för den bedriften!

Dessutom alla personer som gör Heath Ledger till en ouppnåerlig hjälte, gör att jag mår dåligt.
Deras översvallande kärlek för honom, kommer väldigt mkt från att han dog. Jag tyckte om honom från första gången jag såg honom i en film, det var tio orsaker att hata dig och hur gammal var jag? Jag vet inte riktigt, 12 kanske? Men jag tyckte att han var helt fantastisk, och sedan dess har jag alltid beundrat honom och hans död gjorde mig ledsen.

Men allvarligt, denna glorifiering av honom... Ingen är så bra, och jag tycker att det är skymf mot honom att han ska få den "statusen" bara för att han dog. För seriöst, hur många älskade honom så här mycket innan han dog? Det blir ju bara falskt såhär. Varför kan man inte bara uppskatta honom för Allt han gjort, men att låta honom vara den han var, Med brister och allt. Han var bara en man, och varför begära mer?

Kommentarer
Postat av: hanna

jag håller med dig angående Heath. Folk har blivit lite för ledsna och har gjort honom till ett helgon. men jag tycker ändå att han förtjänar en Oscar. Så är det bara. Han var en jävligt bra skådis och jag tycker att det var rätt att dom gav honom den.

2009-02-26 @ 23:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0