I'm stupid

Klockan är snart nio. Det är lördag och jag sitter hemma och pluggar. Känner mig ganska så sorglig och patetisk.

Men jag vet också att det är jag som är fånig och tramsig. Måste bli bättre! Tänka annorlunda. Ta mer initiativ. Vara gladare. Livet blir ju vad man gör det till Amelie! Så nu tänker jag vara tacksam, för att jag får extra tid att plugga, städa, fixa med saker. Det finns ju tusen saker jag kan göra! Jag kan läsa en bok, som jag ändå måste läsa, lika bra att läsa den nu innan jag får riktig ångest över det. Jag kan utöka mitt collage på mina garderobsdörrar. Sitta och skriva. Lyssna på musik. Sy någonting. Alla möjligheter är öppna. Bara att välja.

Synd bara att jag inte tycker om att välja. Det är så svårt. Vill inte begränsa mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0