Tillbaka

Så är det officiellt.. Skola igen. Jag tröttnade fantastiskt snabbt måste jag säga. Speciellt när jag insåg hur mycket jag har på kort tid nu. Hur mycket som jag borde sitta och plugga, t.ex. nu. Men det låter så rysligt och fasligt tråkigt att jag hellre sätter mig här en stund. Tänkte sitta och typ skriva med folk en stund, men det fanns inte riktigt någon att prata med. Så jag ska nog ta ett bad och sedan försöka plugga lite igen. Kanske slänga ihop något sött att äta. Känns lite halvt ovärt, men ändå.

Hela dagen var rätt så ovärd. Inte helt, men övergripande. Vädret är underbart i alla fall, och solen skiner länge. Imorgon blir det språk, språk och språk. Lite mer språk, och just det språk. Jag gråter lite inombords när jag inser att jag har ett tal att skriva, ett spanska arbete att skriva, en film på spanska att filma, en pjäs att lära mig alla repliker till och en massa annat. Helst så snabbt som möjligt. Och förresten, ett jobb vore bra. Jag tror jag lägger mig och ruttnar bort någonstans. Det är nog lika bra. Kan ju bara falla ihop och dö. Kanske borde göra det demonstrativt på någon av skolans alla miljoner trappsteg. För att visa att det inte är okej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0