Drömmar

Drömde i natt om två lejon som försökte attackera mig, men jag fick hjälp av en elefant som jag fick rida på. Den beskyddade mig.

Innan jag ens hunnit kliva upp ur sängen kollade jag i min drömbok vad det stod för. Lejon står i allmänhet för mod, styrka och vishet. Djurens konung och hela grejen. Manlighet och allt annat. "Drömmar om lejon som attackerar står för instinktiva reaktioner som vill träda fram, såsom vrede, ångest, aggression, men också rädsla för dess känslor och för hur okontrollerbara de är. Det kan också handla om undertryckt behov av kärlek som inte får utlopp och som kan förvandlas till aggressivitet."

Elefanter å sin sida står för lite liknande saker, styrka, visdom men även godhet, långt liv och gott minne. Det kan handla om att tämja olika känslor.

Det känns som att denna korta sekvens i en av min natts drömmar kan tolkas väldigt mycket. Man kan gå in väldigt djupgående och allt sånt. Om alla känslor som mina inre lejon står för som vill släppas ut, men hur jag bemästrar elefanten att hålla dessa i schack. För jag vet sedan innan att jag aldrig släpper ut ilska. Jag blir nästan aldrig riktigt arg, och när jag blir det så gör jag inget åt det. Håller det bara inne tills det går över.

Så frågan är kanske nu bara vad det här innebär? Det kanske bara innebär det jag redan visste, eller så kan det ju vara så att något har förändrats. Att jag nu har bearbetat något. Jag vet inte riktigt. Men ibland så behöver man ju inte heller ta det så allvarligt det här med drömmar. Jag menar, jag drömde även att programledaren Carina Berg som är gift med Kristian Luuk var med i ett program och att hon var hög hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0