Visum

Jag fick göra en utflykt idag. För idag var jag på den Indiska Ambassaden, för att hämta visum. En halvtimme fick jag sitta i väntrummet innan jag fick ge en lapp till mannen bakom luckan. Det tog max en minut mellan att jag gett honom lappen och att jag stod bredvid luckan för att titta på klistermärket i mitt pass som gör att det är okej för mig att åka till Indien.

Men innan det fick jag som sagt sitta tyst och vänta. För att sitta i ett rum med ca 30-40 personer var det väldigt tyst. Så jag vågade inte ens sätta på ipoden för att lyssna på musik. Istället satt jag tyst och tittade runt i rummet, la märke till att det fanns två skyltar med en mobiltelefon som hade en fet röd linje tvärs över sig, med en text på engelska som sa att mobiltelefoner inte var tillåtna. Trots detta satt en tjej och pratade i telefon i kanske 10 minuter då hon la på, för att efter någon minut ringa ett annat samtal...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0