Älska mig

Älska mig. Snälla, älska mig för den jag är. För den jag vill vara. För den jag så desperat försöker vara.

Älska mig för att jag behöver det.
       För att jag förtjänar det. Älska mig för att jag alltid ska älska dig.

Älska mig villkorslöst utan frågor. Eftersom jag aldrig ska ifrågasätta dig. Älska mig.

Älska mig för att jag är unik. Älska mig för att jag är ensam. För att jag behöver någon att älska. Bara en hand som håller min är något att hålla fast vid.

Älska mig för att jag vet att du behöver det. För att vi alla är ensamma. För att alla behöver någon att älska. För att vi alla är desperata och bortkomna utan någon som håller oss i handen.

Älska mig för att jag älskar dig oavsett vad du gör. För att du är speciell. För att du förtjänar att bli älskad.

Jag älskar dig för att du inte gör fel. För ingen kan göra fel.

Älska mig för att vi alla behöver en vän. För att vi alla är ensamma och rädda när vi kommer hem.

Älska mig för att vi alla behöver älska.

Kommentarer
Postat av: Louise

Så underbart uppriktigt du skriver.

Jag älskar dig för att du är du. För att du är just Amelie. Inte för att du behöver kärlek, inte för att du förtjänar det. För att du är du.

2008-01-20 @ 21:37:08
URL: http://ellet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0