Spöken?

Imorgon börjar jag skolan, första ring. Men jag vill verkligen inte tänka på det för jag blir bara nervös.

Idag har jag konstaterat igen att det spökar hemma hos oss. Självklart kan jag inte veta det helt säkert, men jag tror att det gör det. För det första så har en del saker bara ramlat oförklarligt. Jag menar hur troligt är det att en stolpe som står lutad mot en vägg helt plötsligt ramlar åt det motsatta hållet. Sedan var det en gång som tv:n sattes på "av sig själv ". Dessutom så kan man höra något som låter som att grannarna har radion på i min mammas rum. Det i sig är inte så konstigt, men grejen är att det låter som att det typ kommer från taket eller i grannarna bredvids lägenhet. Men för det första så bor vi högst upp i vårat hus, och för det andra så är det ett trapphus mellan hennes rum och grannarnas lägenhet. Så ljuden kan inte riktigt förklaras. Det kan i alla fall inte komma där ljuden kommer ifrån.

Men det som verkligen fick mig att bli misstänksam var i förrgår när jag gick från mitt rum, och jag är helt säker på att jag lämnade lampan tänd, för att alla andra lampor i lägenheten var släckta och jag vill gärna hitta tillbaka till mitt rum på natten. När jag släckte badrumslampan insåg jag att det var helt mörkt i lägenheten, och att lampan i mitt rum var släckt. Jag tyckte att det var väldigt obehagligt med tanke på att jag var 100 % säker på att jag hade lämnat lampan tänd. Även om jag tyckte att det var misstänksamt, så kan jag ju inte vara helt säker på att jag lämnade lampan tänd, jag kunde lika gärna ha släckt den.

Men i alla fall så brukar min katt alltid sova på min säng när jag går och lägger mig, men den kvällen ville hon verkligen inte vara i mitt rum. Först så sprang hon ifrån mitt rum, och sen när jag tog in henne i mitt rum igen så låg hon på min säng i någon minut innan hon igen sprang därifrån.

Allt detta gör mig nu väldigt misstänksam mot spöken, och huruvida de finns i min lägenhet, kanske t o m i mitt rum. Oavsett om det finns spöken här eller inte, så vad kan jag egentligen göra åt det?

Om det finns spöken här så hoppas jag verkligen att de är vänligt inställda, jag tycker försej att de verkar vara det. Jag har ju aldrig känt att det är obehagligt att vara här, eller varit rädd. Det känns mest som att om det är spöken här så vill de kanske bara ha lite uppmärksamhet eller något sådant.

Jag hoppas att jag sover bra utan konstigheter i natt.      Bye Bye <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0