Överskattat

Jag spenderade hela min helg med min kusin. I lördags tittade vi på The Shining och jag måste säga, att visst var den lite läskig. Men den var ju inte direkt "jag kan inte sova"-läskig. Jag förstår att mamma tyckte att den var läskig eftersom hennes pappa hade psykiska problem. Den var riktigt bra, jag tycker bara att den inte var så läskig helt enkelt.

Men efter att äntligen ha sett filmen förstår jag nu vad redrum betyder. Jag har sett en annan version av the shining, och hört massa om the shining, men jag har aldrig fattat det där med redrum. (För er som kanske inte har koll på det, så är redrum, murder baklänges, vilket mamman i filmen ser när hon tittar i en spegel...)

                    

Min nya klass verkar vara väldigt bra, alla är schyssta och så. Men imorse när jag var där, kändes det på något sätt som att det inte riktigt var rätt. Som om jag helt enkelt inte hör hemma där. Det kändes bättre senare på dagen. Förhoppningsvis känns allt mer naturligt, imorgon och så när skolan börjar på riktigt.

8.20 matte imorgon :| jippi.... Not.

Efter att hela helgen inte ha vetat var mina hemnycklar är, och en morgon med hysteriskt letande, för att till sist åka hemmifrån och inte komma in i lägenheten sen, så hittade jag mina nycklar i min... handväska. Jag måste vara en av dom få som faktiskt lyckas, jag har t o m hållt på o plockat ur allt ur väskan, kollat i alla fack för att sen hitta dom i en öppen innerficka. Det slutade gott iaf : )

Nu ska jag typ gå o sova en kvart eller något.. Så himla trött...

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0