Något nytt

Idag började jag skolan. Jag hade faktiskt samlat på mig ganska mycket mod, och kände mig rätt så självsäker när jag tog bussen och sedan gick mot skolan.

Eftersom jag går i Kungsholmensgymnasium, så går jag med smarta människor. Det är ju inte direkt alltid så att folk som är smarta samtidigt är übersnygga, moderiktiga, självsäkra och att de dessutom har tusentals vänner som är likadana och som också ska börja i samma skola. Till viss del hade jag fel. Alla som började i kungsholmen idag är inte typ perfekta, men det var jättemånga som liksom bryr sig mycket om utseende och sånt. Dessutom kändes det som att alla typ kände andra som skulle gå där, och då menar jag inte att två tjejer kände varann lite här och var. Utan det stod tjejer i hela grupper och alla pratade och kände varann (jag skriver om tjejer eftersom det inte var sååå många killar som var där).

Det är egentligen jättekul för dem. Jag fick bara lite kalla fötter, så att säga, och blev nervös. För att jag börjar i en ny skola och det var inte som att jag började där med någon.

Men när vi fick gå iväg i våra klasser så var det helt plötsligt inte så många som typ var bästisar. Utan det var ganska blandat. Det som var ganska tråkigt var att det bara går fyra killar i min nya klass. Jag tror alltså att vi är 27 tjejer. Iförsej kanske de få killarna uppskattar det, vad vet jag liksom.

Nästan alla (jag pratade inte med alla) verkade vara jättetrevliga. Så jag tror att det kommer bli en bra gymnasietid. Eller okej, jag har ingen som helst aning men hoppas verkligen att det blir skitbra alltihop.

Idag var alltså upprop och en början, men nu är det helg, och jag kan ärligt säga att även om jag hade det bra idag så är det grymt skönt med helg. Jag började klockan 10 och slutade kanske 13.15 eller nåt, och vi hade en lunch där i mitten nånstans... ändå känner jag mig helt slut. Som om jag har jobbat i flera dygn eller nåt. Imorgon känner jag alltså för en välbehövlig sovmorgon, dessutom så vill jag absolut inte gör något mer ansträngande än att ligga på soffan eller sitta framför datorn resten av dagen.

Så till alla er andra som ska börja i en ny skola, grattis till en ny början och lycka till!! Inte för att det behövs, för det kommer gå hur bra som helst.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0