All Blacks

Jag har aldrig tyckt att sport är roligt att titta på. Visst kan det vara kul att titta på fotbolls-vm när Sverige spelar, och det går riktigt bra.

Det finns en sport som jag igår insåg är jättekul att titta på (jag kom på det lite innan egentligen, men kom på det igen igår), sporten är rugby/amerikansk fotboll.

Det är så himla roligt att titta på, jag har ett favoritlag, som jag faktiskt inte har valt för att någon snygg kille hejar på det eller något i den stilen. För kom igen, vilken svensk person tittar egentligen på rugby? Laget heter All Blacks, och kommer från Nya Zeeland. Bara för att det kommer från Nya Zeeland skulle jag egentligen kunna älska laget, men det är inte därför. Det är ett grymt lag helt enkelt. Jag har fördrivit min tid både igår och idag med att titta på klipp med All Blacks på youtube. Och det enda jag kan säga om det, är att jag älskar det.

Så nu är jag frälst, med rugby som religion. Jag är väl medveten om att typ ingen delar min entusiasm över rugby, men det får väl vara okej. ; ) 

Ett annat tips för de som tycker om saker som händer down under (jag vet att man inte refererar down under till Nya Zeeland, men Australien ligger där i närheten.), mitt tips är bloggaren silverfisken. Som skriver på metrobloggen. Det är en mycket bra blogg och väldigt sevärd. (Han bor i Australien, men skriver på svenska.)

So... G'day mate


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0