Frihet

Jag har aldrig känt såhär starkt att jag måste ta mig ur den här gropen. Den här gropen mitt liv har blivit till.

Det är inte direkt som att jag är Missnöjd med mitt liv. Utan det är snarare bara så att det känns som att jag är fast. Att någonstans på vägen fastnade jag och nu sitter jag här.

Vad ska jag då göra nu?

Hur ska jag göra för att komma någonstans?

Det jag vill göra är att rensa upp i mitt liv. Slänga bort allt jag inte använder i mitt rum. Allt som inte ger mig någon glädje. Jag vill hitta ett eget hem, flytta till en egen lägenhet. Nu känner jag mig redo, som att det är dags nu. Jag klarar inte riktigt av att åka hem nu för tiden. Det tar emot att gå sista biten hem, och när jag ändå tagit mig hem så känner jag mig inte riktigt som hemma. All energi sugs ur mig. Tiden står stilla. Ingenting händer. Jag vet inte längre vart jag ska ta vägen. När jag sitter här känns det som att jag ska börja klättra på väggarna och mina fingrar kliar konstant. Mitt hem gör att jag aldrig orkar göra någonting, vilket påverkar skolan och allt det sociala.

Jag vill känna friheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0